Λόγω της κομβικής της θέσης στον θαλάσσιο εμπορικό άξονα από την Κωνσταντινούπολη και τον Εύξεινο Πόντο προς τη δυτική Μεσόγειο, η Ανδρος πρωταγωνίστησε στην ελληνική ναυτιλία, ιδίως κατά τους νεότερους χρόνους. Το 1887 διέθετε 111 ιστιοφόρα, που έφταναν έως την Ινδία και την Αμερική. Στο πέρασμα από το ιστίο στον ατμό ήταν δυναμικά παρούσα, έτσι το 1939 στην Ανδρο ήταν νηολογημένα 80 ατμόπλοια, φέρνοντας το νησί στη δεύτερη θέση μετά τον Πειραιά και αναδεικνύοντάς το σε λίκνο του εφοπλισμού.
περισσότερες πληροφορίες εδώ