Γέφυρα Τσακώνας: Μια από τις μεγαλύτερες τοξωτές γέφυρες, βρίσκεται στην καρδιά της Πελοποννήσου
Η 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως
Η Τοξωτή Γέφυρα Τσακώνας, με μήκος 490 μέτρων, ήταν το τελευταίο τμήμα προς παράδοση, στο τμήμα Παραδείσια — Τσακώνα, στον Αυτοκινητόδρομο Μορέας (Τρίπολη — Καλαμάτα), που κατασκευάστηκε από το Δημόσιο και αποτελεί αντικείμενο διαχείρισης από την κοινοπραξία «Μορέας». Όπως έχει δηλωθεί από τον επικεφαλής της κατασκευής, Νίκο Ντονά, αυτή η γέφυρα είναι ένα από τα πιο δύσκολα κατασκευαστικά έργα, μετά από τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, και κοστολογείται στα 22 εκατομμύρια ευρώ, μαζί με την παράκαμψη που λειτουργούσε εως και πριν από την παράδοση του τμήματος.
Η γέφυρα στηρίζεται σε τρία σημεία: ένα στήριγμα σε κάθε πλευρά (εγκαθίσεις) και ένα στήριγμα που βρίσκεται πλησίον της κορυφής της βάθρας της γέφυρας. Αυτό είναι και το πιο σημαντικό στήριγμα: πρόκειται ουσιαστικά για ένα γιγαντιαίο προκατασκευασμένο κτήριο, το οποίο διασφαλίζει τη στατικότητα της γέφυρας. Από τα βάθρα της γέφυρας ξεκινά το τόξο της γέφυρας, με μέγιστο ύψος 30 μέτρων, το οποίο ολοκληρώνεται στην αντίπερα πλευρά. Τα δύο τόξα, ένα σε κάθε πλευρά, στηρίζουν το ατσάλινο τμήμα της γέφυρας, στο οποίο βρίσκεται το τμήμα του δρόμου.
Η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 2008 και δόθηκε στην κυκλοφορία τον Ιανουάριο του 2016.
Η γέφυρα έχει κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο που μπορεί να αντέξει, ανάλογα την περίπτωση, ακόμη και σε σεισμούς μεγέθους 6,5- 7,5 ρίχτερ και σε σε ένταση ανεμών έως και 10 μποφόρ.
Περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας, 2 ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,50m, μια κεντρική νησίδα πλάτους 2,00m, δύο πλευρικά ερείσματα 2Χ0,50 μέτρων και δύο πεζοδρόμια πλάτους 2Χ1,70 μέτρων.
Είναι ένα επιβλητικό έργο που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από Έλληνες Μηχανικούς και τεχνίτες…
περισσότερες πληροφορίες εδώ