O δαιμόνιoς Έλληνας πλαστoγράφoς πoυ ξεπέρασε ακόμα και τoν Φρανκ Άμπιγκνεϊλ!
Έμεινε στην ιστορία για την δεινότητά του να πλαστογραφεί αρχαία κείμενα. Τόν έχουν χαρακτηρίσει ως τον μεγαλύτερο πλαστογράφο του 19ου αιώνα!
Εφοδιασμένος από τον Θεό με σπάνιο ταλέντο στην καλλιγραφία και με δεδομένη την αγάπη του για την αρχαία ελληνική και την βυζαντινή γραμματεία, ο Κωνσταντίνος Σιμωνίδης θα μπορούσε να είχε κερδίσει μια θέση στην ιστορία. Και όντως τα κατάφερε! Αλλά για όλους τους λάθος λόγους.
Σύμφωνα με τους σύγχρονούς του, κατά την διάρκεια του 18ου αιώνα, υπήρξε ο μεγαλύτερος πλαστογράφος της εποχής του και ίσως ένας από τους σπουδαιότερους όλων των εποχών, αφού τα αντίγραφά του ήταν τόσο πιστά που κατόρθωσε να ξεγελάσει ειδικούς αλλά και μερικά από τα μεγαλύτερα ιδρύματα στον κόσμο.
Από την αρχή της ζωής του, όμως, ο Σιμωνίδης δεν τα βρήκε όλα ρόδινα. Για λόγους που δεν αποσαφηνίστηκαν ποτέ πλήρως, είχε αποπειραθεί να δηλητηριάσει τον πατέρα του όταν ήταν μόλις 16 ετών και προκειμένου να αποφύγει την φυλακή, εγκατέλειψε το 1836 την Σύμη όπου είχε γεννηθεί, και βρέθηκε στο Άγιο Όρος, παραμένοντας εκεί για περίπου 4 χρόνια.
Στο «Περιβόλι της Παναγιάς» δεν βρήκε μόνο καταφύγιο από τους διώκτες του αλλά και ένα μέρος όπου γνώρισε καλύτερα τον εαυτό του και τα ταλέντα του. Στις βιβλιοθήκες των μονών ήρθε σε επαφή με σπάνια χειρόγραφα ενώ έμαθε την τέχνη της καλλιγραφίας, εντυπωσιάζοντας τους πάντες με τις ικανότητές του.
Σύμφωνα με μαρτυρίες, η αγάπη του και το ενδιαφέρον του για όλα αυτά ήταν υπαρκτή και γνήσια. Αντίθετα, καθόλου γνήσια δεν ήταν τα αντίγραφα που άρχισε να δημιουργεί! Αν και πολλοί υποστηρίζουν ότι δεν έφτασε στο σημείο να ξεκινήσει τις πλαστογραφίες με βασικό σκοπό το χρήμα. Όχι πως δεν τον ενδιέφερε, αλλά το έβαζε σε δεύτερη μοίρα, πίσω από την ανάγκη του να συμμετάσχει σε αυτό το «παιχνίδι» από το οποίο αντλούσε τεράστια ικανοποίηση αλλά και την πραγματική αγάπη του για την αρχαιολογία και την ιστορία.
Έτσι το 1848 τον συναντάμε στην Αθήνα όπου βάζει μπρος την ατομική επιχείρησή του! Ξεκινά με εμπόριο σπάνιων χειρόγραφων, πολλά εκ των οποίων μάλιστα ήταν αυθεντικά. Μεταξύ αυτών όμως –και αφού είχε αποκτήσει φήμη ως γνώστης και ειδικός- κατάφερνε να πλασάρει και τις δικές του έργα, είτε επρόκειτο για πλαστογραφημένα αντίγραφα είτε για δημιουργήματα της φαντασίας του.…
περισσότερες πληροφορίες εδώ